Nova andaina

Esperamos que este blog sexa do voso agrado e que o disfrutedes.

miércoles, 21 de marzo de 2012

DÍA DE LA POESÍA
 El día mundial de la poesía es tributo a la palabra poética propuesto en el año 2001 por la Unesco, se celebra cada 21 de marzo (equinoccio de primavera) con el propósito de consagrar la palabra esencial y la reflexión sobre nuestro tiempo. 
La UNESCO lanzó al mundo el siguiente comunicado para avalar la conmemoración del día mundial de la poesía al instituir ese legado para el mundo: «En un mundo que está en plena mutación, sacudido por un vértigo de cambios y transformaciones sociales, los poetas acompañan los movimientos cívicos y atinan tanto a sacudir las conciencias por las injusticias del mundo como a conmoverlas por su belleza. Nosotros vemos también las posibilidades que ofrecen las nuevas tecnologías y los breves mensajes que circulan por las redes sociales para conferir un nuevo aliento a la poesía y favorecer la creación y el intercambio de poemas o versos capaces de dilatar nuestra relación con el mundo.»

viernes, 9 de marzo de 2012

A PRIMEIRA MULLER QUE LEEU NA BIBLIOTECA NACIONAL

Cando a Biblioteca Nacional abreu as súas portas fai 300 anos non se permitía o acceso das mulleres como lectoras. Só podían acudir de visita e en días de festa. Ata que unha valente, Antonia Gutiérrez Bueno, rompeu a norma.

Tivo que pasar máis de un século desde que Felipe V abreu as portas da Biblioteca Nacional a finais de 1711 para que unha muller disfrutase das obras que alí se depositaban. O feito estaba asumido e lexislado na Constitución de 1761. Só se lles permitía a entrada os sábados, de visita e nunca como lectoras. Eran  os dereitos das españolas no século XVIII, ata que chegou ela, a primeira en romper coa exclusividade masculina e unha afortunada dentro de un panorama educativo e discriminatorio. Coa intención de documentarse para un Diccionario histórico e biográfico de mulleres célebres no que traballaba, xolicitou un permiso á rexente María Cristina para acceder ao centro. E obtivo a licencia, ainda que á maneira de aqueles tempos, nunha sala separada dos homes.En calquer caso, a súa fazaña, alisou o camiño ao resto de mulleres que quixeron adentranse no mundo da cultura, pois a rexente extendeu a concesión a todas as que "gustasen concurrir".
Para  saber más ver BNE